11 december 2017

Rygter vil vide..




69625_10151532062953054_2113147678_n


… at er der faldet sne i Jylland.


Passer det, vil jeg i så fald lige minde snemanden om, at jeg jo altså er ret så vild med sne, og at jeg jo altså vil føle mig noget så forbigået, hvis ikke der også kommer sne på Lolland. Hvis han er i tvivl om den nøjagtige position, så kommer jeg da gerne med koordinaterne..


Snefald afleveres venligst hertil:

Længdegrad  11. 386259999999993

og breddegrad  54.693542




72634_511819918868769_30803286_n



Med den lille reminder på plads, og ikke meget nyt at berette om fra havelivet, så vil jeg i stedet fylde pladsen ud med nyheden om, at jeg er begyndt et rygestopforløb.  Med andre ord er jeg stoppet som ryger fra og med lørdag morgen. Det giver ikke meget mening, at indhalere astmamedicin på daglig basis, hvis jeg også inhalerer nikotin. Selvom astmaen skyldes noget andet, er der ingen vej udenom fornuften. Desværre. For jeg holder af mine smøger, især dem jeg fylder nætterne med når jeg er søvnløs. Eller dem jeg snupper når jeg holder pauser i haven.


Men, det er slut nu med den fornøjelse. Det er slut og det glæder mig trods alt. Jeg tog beslutningen allerede den dag jeg forlod apoteket med den første inhalator.


Min krop skulle efter sigende få det sååå meget bedre, og jeg vælger at støtte mig op ad den lygtepæl så jeg ikke opgiver ævred inden jeg når at mærke effekten af rygestoppet. Faktisk mærker jeg jo allerede en forskel nu, og det ville jeg have forsvoret i fredags da jeg vidste at “ i morgen er det slut”. Til at holde mig selv fast i beslutningen bruger jeg blandt andet en app, som hele tiden kan vise mig, hvad jeg har opnået indtil nu. Det er ret genialt, og ansporer mig til lige at ville tage en time mere, en dag mere osv osv.


20171211_174657

Som det ses er jeg netop i dette øjeblik, blevet 106 kroner “rigere” og kroppen er sparet for 54 cigaretter. Hver aften overfører jeg beløbet på en pakke smøger til en særlig opsparingskonto, og det tilføjer lidt ekstra bonus til den udfordring jeg har givet mig selv.


Der findes i dag ikke den ryger som ikke er helt bekendt med konsekvenserne ved at ryge. Heller ikke jeg. Det er bare ikke det samme som, at det er motivation nok til at stoppe desværre. Det er ikke noget man bare lige kaster sig over fordi NU skal det være. Ikke hvis man vil have succes med stoppet. Jeg selv har forsøgt forgæves nogle gange, og blandt andet kan I læse om, hvordan det gik og sidenhen ikke gik, her:

https://defemibyen.blogspot.dk/2013/04/jeg-lrer-nyt-hele-tiden.html


Denne gang VIL jeg bare, at det lykkedes for mig. Det har, uanset hvor meget jeg har hygget mig med at ryge, i flere år irriteret mig at jeg kunne bruge pengene til så meget andet. Garn eller planter feks. Nu har jeg så oveni argumentet om flere lommepenge, så også lige fået læst en bunke rygestop sider, som har forsynet mig med de kendsgerninger ingen glad ryger gider forholde sig til. Jeg gider godt. Nu. Jeg er selvfølgelig spændt på, om jeg denne gang får ligeså ondt i gebisset feks. Jeg er også ret spændt på, om rygestoppet virkelig skulle vise sig at have en effekt, så jeg får mindre ondt i kroppen, og dermed mere tid til at lege i haven. Som skeptiker vil jeg mærke det før jeg tror det, men som rygestopper håber jeg det fanme.

Et af mine tricks til at styre trangen er blandt andet, at jeg lige indstiller skydningen med måltider i vante frekvens. Hver gang jeg spiser eller drikker kommer behovet nemlig, så hvad er mere logisk end at begrænse indtaget af kaffe og mad. For mig er det totalt logisk, og nok mere nemt end for så mange andre, for jeg har jeg jo i årevis været møghamrende bedøvende med mad. Ved ikke hvorfor, men det jeg spiser, spiser jeg kun for ikke at maven skal knurre. Jeg kan sagtens nyde mad, når andre har lavet det til mig, men selv gider jeg som bekendt kun sjældent at gå i køkkenet. Jeg er glad for mit seneste køkken, og har benyttet det oftere end de forrige fem, men som sagt er det ikke madlavning, og derefter røgtrang der kommer til at få mig ned med nakken. Jeg synes det er sværest når jeg ikke kan sove om natten, og når jeg går i haven, så det gælder mest om at få sovet igennem, OG så ville det også hjælpe gevaldigt hvis



…  det ville begynde at sne NU. Og helst i de næste par uger.




a5025ca4e77f7d407c86159a8a593e97

4 kommentarer:

  1. Når du er færdig med ham snemanden, så send ham lige over ad Bornholm til med resten, for jeg er da så inderlig træt af alt det her regn og mudder. Vi fik kun lige en lille smule sne her og det er væk allerede. Flot at du prøver at stoppe med at ryge. Det kan lade sig gøre for min svigersøn har gjort det og han har rygrad som en regnorm:-))) Held og lykke med det, jeg krydser fingre for at du klarer det. Knus og varme vinterhilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  2. Vi har fået masser af sne her i Fredericia. Det har sneet heftigt gennem flere timer her i aften. Bare det bliver ved, for så kommer mine hunde ind med rene poter :D
    Tillykke med beslutningen om rygestop. Hold ud og værd stolt for hver dag der går. Selv holdt jeg op for 32 år siden. Helt nøjagtig den 30. november 1985 kl. 2 om natten - og jeg har ikke rørt en smøg siden. Jeg holdt bare op fra dag til dag og brugte ikke noget andet min stærke vilje - når jeg kunne - kan du også :D

    SvarSlet
  3. Jeg synes du er sej :)
    Hold ved og hold ud - selv ned i næste minut eller fem, som AA bruger. Jeg kunne forestille mig det kan blive nødvendigt undervejs.
    Og alt det lækre garn du skal have :D

    SvarSlet
  4. Det er f..... godt gået👍 Jeg håber, at det lykkes for dig denne gang❤️

    SvarSlet